torsdag den 24. oktober 2013

Klar, parat, start


Vi danskere bombarderes med kultur i alle afskygninger, men det er blevet sværere og sværere at holde rede på kulturlivets mange begivenheder. For i dag handler kultur og kunst ikke bare om at gnaske popcorn i biffen, være finkulturel i teatret eller smide sig på sofaen med den nyeste krimi. Kultur og kunst er her, der og alle vegne, og med streamingtjenester som Spotify, Netflix og Mofibo har kulturen aldrig været mere mobil.

Min blog lægger sig i slipstrømmen af den almindelige kulturkritik og formidling, men i modsætning til mainstream medierne fokuserer jeg på de små detaljer og de lidt skæve kulturfænomener. K for kultur er et forsøg på at informere, kommentere og frem for alt inspirere dig til din næste kulturoplevelse. Hvad er fedt i dansk kulturliv lige nu og her? Jeg tager fat på de ting, som jeg selv synes er spændende, så forvent nørdede diskussioner og flueknepperi over ord, musikstykker, dansere, sære film og seje kultursider.

Bloggen er ment som en vejledning til den nysgerrige, sultne og lidt kræsne kulturbruger, og derfor spilder jeg ikke pladsen på anmeldelser, som du alligevel kan finde på alle mulige andre sites. I stedet tager jeg udgangspunkt i egne oplevelser inden for områder som musik, teater, film, litteratur og kunst - og hvad jeg ellers støver op på min vej igennem dansk kulturliv. Jeg håber, at du bliver inspireret til at foretage dine egne små opdagelsesture i kulturens verden.

1 kommentar:

  1. Your article is extraordinarily smart.I love to browse your diary's posts everyday and that i got vast facilitate from your blog and developed a replacement app spotify premium apk offline mode
    you'll check.Thanks for wonderful diary.

    SvarSlet